GAİN, müşteri deneyimini iyileştirmek ve global büyüme için bulut sağlayıcısı olarak Amazon Web Services’i (AWS) tercih etti
4 mins read

GAİN, müşteri deneyimini iyileştirmek ve global büyüme için bulut sağlayıcısı olarak Amazon Web Services’i (AWS) tercih etti

Son dönemde birbiri ardına yaptığı katalog anlaşmaları ve izleyiciyle buluşturduğu başarılı yerli-yabancı yapımlarla dikkat çeken GAİN, müşterilerinin mevcut ve gelecekteki teknolojik ihtiyaçlarını karşılayabilmek için operasyonlarını AWS Bulut’a taşıyacak. GAİN’in yararlanacağı AWS servisleri arasında, son kullanıcılara daha hızlı ve daha çabuk yanıt veren uygulamalar sunmak için gecikme sürelerinde yüzde 30’a kadar iyileştirme sağlayan ve bu yılın başlarında kullanıma sunulan İstanbul’daki Amazon Cloudfront Edge Location (uç konum) da yer alıyor.

Kısa bir süre önce dördüncü yılına giren ve yaklaşık 3 milyon kayıtlı kullanıcısı bulunan GAİN, Türkiye’de Medya ve Eğlence sektöründe yerel pazar lideri olmayı ve 2025 yılında çoklu dil desteği ile küresel olarak genişlemeyi hedefliyor. AWS, tüm bulut sağlayıcıları arasında en büyük küresel altyapıya sahip ve AWS CloudFront Edge Location, veri, video, uygulama ve uygulama programlama arayüzlerinin (API’ler) Türkiye dahil olmak üzere dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılara ulaştırılmasını hızlandıran son derece güvenli bir içerik teslim ağı (CDN) olan Amazon CloudFront’un sağladığı tüm avantajları beraberinde getiriyor. GAİN, içeriğini Türkiye Edge Location’daki önbelleğe alarak ve AWS’in 51 ülkedeki 100’den fazla şehirde bulunan 600 CloudFront varlık noktası (POP) ve 13 bölgesel uç önbelleği aracılığıyla, en yüksek kalitede ağ performansıyla en güvenli, güvenilir ve ölçeklenebilir bulut bilişim ortamını sunmak için tasarlanmış ve oluşturulmuş Amazon CloudFront Edge Location’lardan yararlanacak.

GAİN, AWS Elemental MediaPackage ile video içeriğini hazırlayacak, koruyacak ve tek bir video girdisini alıp birden çok akış biçiminde paketlemenin yanı sıra izleyici talebine göre çıktıları otomatik olarak ölçeklendirerek çok çeşitli bağlı cihazlara dağıtacak. Amazon Rekognition da GAİN’e görüntü ve videolardan bilgi ve içgörü elde etmek için önceden eğitilmiş ve özelleştirilebilir bilgisayarlı görü (CV) özellikleri sunacak. Temel modellerle üretken yapay zeka uygulamaları oluşturmanın ve ölçeklendirmenin en kolay yolu olan Amazon Bedrock’la ile ise içerik özetleme, deşifre yoluyla konuşma analizi ve içeriklerin tür, duygu ve Amerikan Sinema Filmleri Derneği (MPAA) puanları gibi kriterlere göre sınıflandırılması gibi eylemler için üretken yapay zeka tabanlı analiz yapılacak.

GAİN Genel Müdür Yardımcısı Aytek Dorken, “GAİN şu anda Türkiye’nin en hızlı büyüyen ve en ilgi çekici içeriğine sahip yerel seç-izle platformu. Yerel ve uluslararası büyüme hedefimize doğru, bize bu yolculuk boyunca tüm ihtiyaçlarımıza uyacak şekilde tasarlanabilecek en esnek ve kapsamlı servisleri sağlayan AWS ile ilerleyeceğiz. Türkiye’de kısa süre önce kullanıma sunulan Amazon CloudFront Edge Location’ın da içinde bulunduğu AWS servislerinin, hizmet kalitemizi ve performansımızı daha ileriye taşıyacağına ve müşterilerimiz için daha fazla değer yaratacağına inanıyoruz. AWS ile daha iyi beceriler, daha hızlı video oynatma ve daha hızlı uygulama yükleme seviyelerinin yanı sıra daha iyi görüntü kalitesi, analiz ve raporlamadan yararlanacağız” şeklinde konuştu.

AWS Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın konuyla ilgili şunları söyledi: “Seç-izle platformlar, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de oldukça popüler. GAİN de bu alanda tüm cihazlarda kaliteli eğlence sunan benzersiz içeriğiyle Türk izleyicisinin gözdesi haline geldi. Görüntü kalitesini ve video oynatma hızını artırmanın yanı sıra uluslararası pazarlara da açılma yolculuklarında onlara eşlik etmekten heyecan duyuyoruz. İnovasyonu teşvik etmek ve daha iyi müşteri deneyimleri sunmak için GAİN’in çalışmalarını AWS servislerimizle daha fazla desteklemek için sabırsızlanıyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir