Reklam Kurulu cezaları sonrası markalardan yeni formül: İkinci ürüne indirim

Mağazalar Yeni İndirim Yöntemlerine Geçti

Perakende mağazaları, Reklam Kurulu’nun aldığı cezaların ardından indirim uygulamalarını değiştirme kararı aldı. Artık indirimler genellikle ikinci ürünlere uygulanmaya başlandı.

Geçen yıl yaşanan yanıltıcı indirimler sonucunda markalara kesilen 40 milyon lira ceza, perakendeciler üzerinde etkili oldu. Bu cezaların artmasıyla birlikte mağazalar, indirim politikalarını revize etti.

Markalar, uzun süredir indirim uygularken yeni kurallara uymak zorunda. Yeni düzenlemeler, perakendecilerin indirimlerde son 30 günlük en düşük fiyatı referans almasını şart koşuyor. Örneğin; bir ürünün fiyatı 100 lira ise ve yüzde 30 indirim uygulandığında fiyatı 70 liraya düşüyor. Ancak bu ürün daha sonra 60 liraya düşürülmek istendiğinde indirim oranı yüzde 40 değil, yüzde 15 olarak hesaplanıyor.

NTV’den Uğurcan Gökçen’in haberine göre, markalar bu yeni indirim uygulamasına ayak uydurmakta zorlanıyor. Reklam Kurulu, yanıltıcı indirimler nedeniyle sadece geçen yıl 40 milyon liradan fazla ceza kesti.

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, indirim uygulamalarının değiştirilmesi gerektiğini belirtti. Öncel, yüksek enflasyon dönemlerinde bu tür kuralların geçersiz hale gelebileceğini ifade etti. Markaların artık ikinci ürünlere yüzde 50 civarında indirim uyguladığını bildiren Öncel, bu durumu destekledi.

Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Aziz Koçal, tüketicilerin gereksiz ürünlere yönlendirildiğini savundu. Fiyatların önce yükseltilip daha sonra ikinci ürünlerde düşürüldüğünü dile getiren Koçal, tüketicilerin gereksiz harcamalar yapabileceğine dikkat çekti. Koçal ayrıca yeni indirim yönteminin yasalara aykırı olduğunu iddia etti.

Related Posts

Petrolde arz endişesi fiyatı yükseltti

OPEC+ üretici grubunun Temmuz ayında üretim artışlarını önceki iki ayla aynı seviyede tutmasının ardından petrol fiyatları bugün yaklaşık yüzde 3’ün üzerinde artış kaydetti. Brent petrol 65,00 doların üzerinde bulunuyor.

Türk tekstil devi satın almıştı: Ünlü giyim markası iflas sürecine girdi

Geçtiğimiz yıl yaşadığı iflas tehlikesinin ardından Türk tekstil devi Migiboy tarafından satın alınan giyim markası ‘Naf Naf’, yeniden iflas sürecine girdi. Sendikalar, Naf Naf yönetiminin ‘adli kayyımlık’ başvurusunda bulunduğunu açıkladı.

İmalatta daralma 14. ayında

İmalatta daralma 14. ayında

Alternatif olarak ekti servet bekliyor: Kilosu 200 liradan 50 ton hasat yapacak

Ordu’da fındığın yanında ek gelir getirmesi amacıyla oluşturulan çilek bahçelerinde sezonun ilk hasadına başlandı. Altınordu ilçesine bağlı Kayabaşı Mahallesi’ndeki bahçelerde hasat edilen çilekler, kilogramı 150 ile 200 liradan satışa sunuluyor …

Yol haritasını hazırlayacaklar

Süt sektörü, hem yerel hem küresel düzeyde değişen tüketici beklentileri, teknolojik yenilikler ve çevresel dinamiklerle hızlı bir dönüşüm sürecinden geçiyor.

Ekonomi gündemi haziranda yoğun: Gözler Merkez Bankası’nın faiz kararında olacak

Ekonomi gündemi haziranda yoğun: Gözler Merkez Bankası’nın faiz kararında olacak