Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Yol haritasını hazırlayacaklar

Süt sektörü, hem yerel hem küresel düzeyde değişen tüketici beklentileri, teknolojik yenilikler ve çevresel dinamiklerle hızlı bir dönüşüm sürecinden geçiyor.

Ekonomi gündemi haziranda yoğun: Gözler Merkez Bankası’nın faiz kararında olacak

Ekonomi gündemi haziranda yoğun: Gözler Merkez Bankası’nın faiz kararında olacak

Kart taşımaya gerek kalmadı

Garanti BBVA, mobil uygulamadan sunduğu ödeme çözümleriyle fiziksel ya da online alışverişlerde kart taşıma ihtiyacını ortadan kaldırdığını duyurdu.

Kesinleşti: Dar gelirli ailelere 2 bin 500 lira Kurban Bayramı desteği

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, Dışişleri Şehitleri Anıtı ve Anı Mekanı Fikir Projesi Yarışması Kolokyum Programı’nın ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı. “Kurban Bayramında dar gelirli ailelere yönelik bir çalışmanız var mı …

Bakan Şimşek, ekonominin daralmasına ‘ılımlı büyüme’ dedi

Türkiye ekonomisinin birinci çeyrek büyüme verisi beklentilerin ve geçen senenin ilk çeyrek verilerine karşı oldukça düşük kalarak yüzde 2 olarak gerçekleşti. Büyüme verisini değerlendiren Bakan Şimşek, “Ekonomimiz ılımlı büyümesini sürdürürken dezenflasyon devam ediyor.” ifadelerini kullandı.

Yeni Şafak Bakan Şimşek’i hedef almaya devam ediyor: ‘İstilanın çaresi gümrük vergisi’

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ile iktidara yakın Yeni Şafak arasında yaşanan gerilim devam ediyor. Ekonomi politikalarına yönelik eleştiriler yeniden manşetlere taşındı.