Akdeniz Turizm Sektöründe Erken Rezervasyonlar Yüzde 15 Arttı
Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kavaloğlu, ocak ayının ikinci haftası itibarıyla erken rezervasyonlarda geçen yıla göre yüzde 15’lik artış yaşandığını duyurdu.
‘Yurt İçi Pazar Erken Rezervasyon Trendine Giriyor’
Kavaloğlu, ilk erken rezervasyon döneminin 31 Ocak’ta sona ereceğini belirterek, “Şu an erken rezervasyonlarda yüzde 15 artış var. Özellikle Almanya ve İngiltere’den talepler artıyor. Rusya’da ise bir durgunluk söz konusu, bunu kabul etmek gerekiyor. Yurt içi pazarın ise ciddi şekilde erken rezervasyon yaptığı gözlemleniyor. Bu alışkanlık sektör için olumlu bir gelişme. Sezonun nasıl geçeceğini tam anlamıyla görmek için mart ayında gerçekleşecek olan ITB Berlin Turizm Fuarı’nı bekliyoruz. Önümüzdeki hafta Fitur Madrid’de, İspanya’da bir fuar var. Uluslararası doğrudan rezervasyon yapan tüm firmalar orada olacak. Utrecht, Fitur, şubat ayında EMITT fuarı İstanbul’da çok önemli. Çünkü uluslararası katılım yoğunluğu mevcut. Daha sonra İtalya’da bir fuar ve ardından Berlin’de sezonun trendini görmüş olacağız. Antalya olarak hedefimiz 18 milyon sınırını aşmak. Antalya, bu kapasiteyi karşılayabilecek otellere sahip durumda. Dolayısıyla 2025 hedefimiz 18 milyon turist. Bu hedefe ulaşmak adına elimizden geleni yapacağız” şeklinde konuştu.
Antalya’nın 2024 yılında 17 milyon turist ağırlayarak, sadece oteller açısından 7,5- 8 milyar dolarlık turizm geliri elde ettiğini belirten Kavaloğlu, “Bu sadece otellerin, uçakların, paket turların ve acentelerin geliri. Diğer sektörlerle birlikte rakam çok daha yüksek olacaktır” dedi.
‘Günlük Geceleme Fiyatları Üzerinden Hedeflerimizi Gerçekleştiriyoruz’
Kavaloğlu, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’un paket fiyatlar yerine günlük geceleme fiyatlarını ön plana çıkarma politikasına dikkat çekerek, “2024’te Türkiye genelinde kişi başı gecelik ortalama harcamayı 105 doların üstüne çıkardık. Bu büyük bir başarıydı. Şimdi hedefimiz, İspanya ve Fransa’daki 120 dolar seviyelerine ulaşmak. Bu hedefe 3 yıl içinde erişebileceğimizi düşünüyorum. Bu yıl ilk defa 100 dolar seviyesini geçtik. 2023’te bu rakam 98-99 dolar aralığında seyrediyordu” şeklinde konuştu.
‘Sabit Kur Politikamız Rekabet Gücümüzü Zorluyor’
İngiltere ve Almanya pazarlarının önemine işaret eden Kavaloğlu, yakın coğrafyadaki sorunlara da değindi. Ukrayna-Rusya çatışmasının sona ermesinin turizme olumlu yansımaları olacağını belirten Kavaloğlu, “Orta Doğu’daki gerilimin azalması da büyük avantaj sağlar. Ancak şu anki sabit kur politikası sektörü olumsuz etkiliyor. Rekabet gücünü ciddi şekilde azaltıyor. Artık sabit kur politikası bizi zorluyor. Geçtiğimiz iki yıl boyunca fiyatları çift haneli oranlarda artırabilmiştik. Ancak bu yıl yüzde 7-8 civarında bir artışla sınırlı kaldık. Bu da rekabet gücümüzü zorlamaya başladı. Çünkü Antalya ve Türkiye, tüketici lehine olan destinasyonlar. Dolayısıyla fiyatların yurt dışına göre aşırı artmaması gerekiyor ki rekabet gücümüzü koruyabilelim” açıklamasında bulundu.
(DEMİRÖREN HABER AJANSI)